brak
)archiwum CCTV - info o zmianach i nowościach
uchwyty LCD plazma - profesjonalne uchwyty do monitorów i TV LCD / Plazma - producent
monitoring CCTV - hurtownia zabezpieczeń, systemy alarmowe, kamery, monitoring ip
monitoring ip cyfrowe systemy CCTV ip
Wysoki komfort użytkowania, bezpieczeństwo oraz niezawodność, to cechy jakich użytkownicy oczekują od systemów automatyki do bram garażowych i wjazdowych. Na rynku znajdziemy wiele urządzeń służących do budowy systemów automatyki dla bram, które dzięki dużej różnorodności możemy optymalnie przystosować zarówno do konkretnego typu bramy, jak i do naszych indywidualnych potrzeb użytkowych. Każdy współczesny system automatyki do bram garażowych i wjazdowych powinien zapewniać użytkownikowi możliwość łatwego otwierania/ zamykania bram, bez konieczności wychodzenia z samochodu/ domu. Elementem systemu automatyki dla bram, który w sposób decydujący wpływa na jakość jej pracy, i tym samym komfort obsługi, jest napęd (siłownik). Dostępne w handlu siłowniki dzielimy ze względu na rodzaj bram, z którymi mogą współpracować. Najprościej napędy do bram możemy podzielić na silniki do bram garażowych i wjazdowych (przesuwnych i skrzydłowych).
Dostępne na rynku napędy (siłowniki) do bram garażowych dzielimy w zależności od przeznaczenia i sposobu montażu. W przypadku zastosowań przydomowych i półprzemysłowych przeważnie korzysta się z napędów ze składaną lub jednoczęściową szyną jezdną wraz z integralną częścią napędu i centralą sterującą. Wysokiej jakości napędy do bram garażowych zazwyczaj posiadają na swoim wyposażeniu tzw. elektroniczną kontrolę prędkości, która zapewnia cichą pracę automatyki, ponieważ przed całkowitym zamknięciem/ otwarciem bramy napęd spowalnia, zapewniając tym samym delikatne i ciche domknięcie bramy. Dostępne w handlu napędy do bram garażowych różnią się prędkością pracy, która przeważnie mieści się w przedziale 140 mm/s - 260 mm/s. Zdecydowana większość współczesnych napędów garażowych pozwala na otwieranie bramy w przypadku braku zasilania (specjalny system otwierania). Silniki do bram garażowych wymagają zasilania 230V, często są wyposażone fabrycznie w przewód zakończony wtyczką, dlatego też planując instalację elektryczną w garażu, dobrze jest zamontować na suficie, w okolicy głowicy napędu, gniazdo zasilające. Kolejną istotną cechą użytkową dostępnych w handlu napędów do bram garażowych jest funkcja automatycznego zamknięcia (konieczne zastosowanie pary fotokomórek w celu zatrzymania bramy gdy na jej drodze znajdzie się przeszkoda), która zwiększa komfort użytkowania instalacji automatyki. Automatyka do bram garażowych powinna współistnieć z automatyką do bram wjazdowych, ponieważ tylko w takim przypadku możemy odczuć maksymalny komfort wjazdu do własnego garażu. Na rynku znajdziemy napędu przystosowane do współpracy z wszystkimi rodzajami bram garażowych (segmentowe, uchylne, roletowe).
Podstawowe kryteria doboru napędów do systemów automatyki bram garażowych:
Systemy automatyki dla bram przesuwnych to instalacje składające się z napędu, przekładni ślimakowej oraz centrali sterującej. W przypadku systemów automatyki do bram przesuwnych stosuje się napędu z zasilaniem napięciem zmiennym 230V lub napięciem stałym 24V. Napędy do bram zasilane napięciem stałym 24V charakteryzują się większą intensywnością pracy od napędów zasilanych napięciem 230V. Oczywiście nie jest to regułą, ponieważ niektóre z siłowników zasilanych napięciem zmiennym posiadają specjalne systemy chłodzące, które pozwalają im na uzyskanie wysokiej intensywności pracy. Napędy do bram przesuwnych współpracują z samoblokującymi się przekładniami ślimakowymi, które nie pozwalają na ręczne ich przesunięcie (możliwe dopiero gdy użyjemy specjalnego kluczyka, który zwolni blokadę napędu – opcja wykorzystywana jedynie w przypadku zaniku zasilania lub awarii napędu). Kolejnym bardzo ważnym elementem budowy współczesnych systemów automatyki do bram przesuwnych jest moduł sterujący, składający się z nadajnika i odbiornika radiowego. Podstawowym zadaniem tego elementu jest zdalne otwieranie/ zamykanie bram. Ponadto, moduły sterujące systemów automatyki bram przesuwnych bardzo często oferują opcje dodatkowe, w tym m.in.: funkcja furtki, możliwość podłączenia urządzeń bezpieczeństwa, wejścia („otwórz”, „zamknij”, „praca krokowa”), automatyczne zamykanie po upływie zadanego czasu, zliczanie ilości cykli, funkcja master-slave (funkcja służąca do ustawiania dwóch siłowników pracujących jednocześnie dla dwóch bram przesuwnych).
Podstawowe kryteria doboru napędów do systemów automatyki dla bram wjazdowych przesuwnych:
Systemy automatyki do bram wjazdowych skrzydłowych cieszą się bardzo dużą popularnością, która bezpośrednio przekłada się na bardzo szeroką ofertę urządzeń (zdecydowanie większa od oferty dla bram przesuwnych), umożliwiających budowę tego typu instalacji. Oferta automatów do bram skrzydłowych jest mocno zróżnicowana pod kątem mocy napędów, sprawności ich pracy oraz konstrukcji mechanicznej, dzięki czemu idealnie dostosowuje się do potrzeb konkretnych użytkowników. Napędy służące do budowy tego typu instalacji najogólniej dzielimy na siłowniki elektromechaniczne oraz hydrauliczne. Rozróżnia się trzy rodzaje siłowników do bram wjazdowych skrzydłowych, mianowicie: silniki śrubowe, podziemnie oraz napędy z ramieniem łamanym.
W porównaniu z automatyką dla bram przesuwnych. systemy automatyki do bram skrzydłowych oferują szerszy wachlarz opcji sterowania. Oprócz funkcji sterowania z jakimi możemy się spotkać w instalacjach automatyki bram przesuwnych oferują dodatkowo: funkcję opóźnienia otwierania drugiego skrzydła, wyłączniki krańcowe (przy otwieraniu lub przy otwieraniu i zamykaniu), wyjście na elektrozaczep (zamek elektromagnetyczny), funkcję spowalniania przy końcach (ciche i dokładne zamykanie/ otwieranie bramy).
Podstawowe kryteria doboru napędów do systemów automatyki dla bram wjazdowych skrzydłowych: