Wysokie rabaty
Gwarancja
Dodaj kamere

Polecane strony

archiwum CCTV - info o zmianach i nowościach

uchwyty LCD plazma - profesjonalne uchwyty do monitorów i TV LCD / Plazma - producent

monitoring CCTV - hurtownia zabezpieczeń, systemy alarmowe, kamery, monitoring ip

monitoring ip cyfrowe systemy CCTV ip

Uchwyty LCD TV

Pomoc techniczna Pomoc techniczna

inteligentny monitoring

Naukowcy z Loughborough University skonstruowali kamerę, która wykorzystując promienie podczerwone potrafi zidentyfikować i określić liczbę osób znajdujących się w pojeździe.

Multispektralny system obrazowania nazwany Dtect został zaprojektowany tak, by gromadzić dane dotyczące liczby pasażerów w pojazdach, co z kolei ma pomóc ograniczyć zatłoczenie dróg i związane z nim zanieczyszczenie. Pozwoli on kontrolerom ruchu namierzyć kierowców jadących pustym samochodem, za co będą oni musieli uiścić większą opłatę ‘korkową'.

Urządzenie to jest samodzielne, może zostać umieszczone przy drodze i służy ono do gromadzenia obrazu i przetwarzania go do celów identyfikacyjnych. Według twórców, jest ono w stanie zarejestrować obraz samochodu jadącego z prędkością 130 kilometrów na godzinę z odległości 50 metrów.

Wysyła ono dwie podczerwone wiązki o różnej długości fali. Dzięki temu, Dtect otrzymuje dwa cyfrowe obrazy wnętrza pojazdu, które są tak przetwarzane, aby stworzyć zeń jeden, który umożliwia wyabstrahowanie jedynie twarzy pasażerów.

Oprogramowanie wyizolowuje twarze i liczy je, a na obrazie może umieścić takie informacje, jak: czas, lokalizację, czy jakąkolwiek inną, która okaże się użyteczną.

Dtect chroni anonimowość kierowcy umieszczając na obrazie jedynie zielone punkty reprezentujące twarze. „Wybraliśmy takie długości fal, by wiązka nie była widzialna i nie oślepiała kierowców." - powiedział John Tyrer z Loughborough University.

„Można mieć lekko zabarwione szyby, jednakże całkowite ich zaciemnienie jest w wielu krajach przestępstwem, gdyż przednia szyba musi mieć dostateczna przejrzystość." - powiedział Tyrer. System działa również w przypadku szyb lustrzanych.

„Niektóre nowe samochody, szczególnie w Niemczech i Francji, mają metaliczne szyby, zatrzymujące ciepło," - powiedział Leon Lobo z zespołu konstruktorów urządzenia. „Jednakże długość fali została tak dobrana, żeby przejść również przez takie szyby."

Według Tyrera, stałe, płaskie opłaty ‘korkowe', jak choćby ta wprowadzona w Londynie, nie są dość skutecznym narzędziem do walki z zatłoczonymi drogami.

„W 2002 roku średnia prędkość wynosiła 11 kilometrów na godzinę. Po wprowadzeniu opłaty, zwiększyła się ona do 18, by następnie spaść do 10, co dowodzi nieskuteczności opłaty." - powiedział. „Skoro nie możemy zmusić ludzi do pozostawienia samochodów i używania komunikacji publicznej, musimy próbować obserwować i sterować, w miarę możliwości, ruchem samochodów."

Tyrer sugeruje różne metody sterowania ruchem. Między innymi proponuje dodatkowe opłaty dla tych, którzy podróżują samochodem sami, albo udostępnienie specjalnych pasów dla autobusów dla samochodów, które jadą pełne.

Dtect kosztuje 96 tysięcy funtów, ale można go wynająć do testów za 3 tysiące funtów tygodniowo.



« wróć
Oferty specjalne
Newsletter Bądź na bieżąco z promocjami i nowościami!

KAMERY.PL na YouTube KAMERY.PL na Facebook Odwiedź KAMERY.PL również na:

info